ویدیو | هوش مصنوعی ترسناک تر شد: قدرت عجیب تغییر با چند کلیک!

این مدل که DragGAN نام دارد در حال حاضر فقط یک نسخه آزمایشی است.
کد خبر : ۲۰۷۹۹

توانایی ابزارهای هوش مصنوعی برای تغییر تصاویر همچنان در حال رشد است. امروز گزارش‌هایی از یک مقاله تحقیقاتی منتشر شده که در آن به فناوری هوش مصنوعی جدیدی اشاره شده که با کمک آن می‌توان عناصر موجود در یک تصویر را به سادگی و با کشیدن آن‌ها به اطراف تغییر داد.

هرچند در نگاه اول، توضیحات ارائه شده در این گزارش شاید چندان هیجان‌انگیز به‌نظر نرسند، اما ویدیوهایی که از آن به اشتراک گذاشته شده و در ادامه می‌توانید آن‌ها را مشاهده کنید، به‌خوبی نشان می‌دهند که این فناوری شگفت‌انگیز چگونه کار می‌کند.

تغییر عکس در چند ثانیه با هوش مصنوعی

همانطور که در ویدیو بالا قابل مشاهده است، با وجود این فناوری نه‌تنها می‌توانید ابعاد عناصر موجود در تصویر مانند خودرو را تغییر دهید، بلکه با یک کلید و کشیدن ساده می‌توانید اخم افراد را به لبخند تبدیل کنید!

نکته قابل‌توجه دیگر که باعث می‌شود این مدل هوش مصنوعی که هنوز در مرحله مقاله تحقیقاتی قرار دارد جذابیت زیادی داشته باشد، رابط کاربری آن است که از طریق آن می‌توانید تصویر خود را براساس پارامترهای مختلفی تغییر دهید و تنظیم کند. هرچند در حال حاضر نیز مدل‌های زیادی وجود دارند که براساس توضیحات کاربران می‌توانند تصاویر را ایجاد کنند، اما اکثر این روش‌ها فاقد انعطاف‌پذیری و دقت هستند.

ببینید هوش‌مصنوعی چگونه عکس‌ها را تغییر می‌دهد/ فیلم

 

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
دیجیاتو
مجله زندگی
ارسال نظر